Optymalna temperatura w zimie – jak zapewnić sobie spokojny sen?

spokojny sen

Zimą temperatura w pomieszczeniach spada, dlatego ogrzewanie pozwala nam zachować komfort termiczny, niezbędny dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Komfort snu w sypialni wiąże się między innymi z temperaturą, optymalną do zaśnięcia oraz utrzymania ciągłości zdrowego wypoczynku. Dowiedz się, jaką temperaturę w sypialni utrzymać dla zdrowia i spokojnego snu oraz czy jest ona zgodna z odczuciem komfortu i przyjazna zużyciu energii.

Jaką temperaturę utrzymywać w sypialni zimą?

Najchłodniejsze dni wymagają zastosowania zwiększonej mocy urządzeń grzewczych, co z kolei przedkłada się najczęściej na wysuszenie powietrza w pomieszczeniach. Oprócz temperatury rośnie więc ryzyko podrażnień górnych dróg oddechowych, przesuszenia skóry oraz włosów. By zapewnić sobie komfortowy sen w zimowe noce, warto ustawić w sypialni temperaturę na poziomie 16-19 ºC. Ten przedział jest niższy od temperatury, komfortowej w pomieszczeniach, w których przebywamy w ciągu dnia. Zapewnia on optymalne warunki snu, pozwalając spokojnie zasnąć oraz utrzymać ciągłość sennego wypoczynku (jeżeli przerwy w śnie nie są spowodowane Twoimi dolegliwościami, niezwiązanymi z wpływem temperatury). Zimą możemy pozwolić sobie na zasypianie w optymalnych warunkach temperaturowych, co latem może być znacznie utrudnione. 

jaka-temperature-utrzymywac-w-sypialni-zima.jpg

Jak zapewnić zimą optymalne warunki snu? 

Poza doborem właściwej temperatury w sypialni, dla komfortu i zdrowia podczas snu istotna jest jakość powietrza, dlatego warto zadbać o intensywne, krótkie przewietrzenie pomieszczenia przed położeniem się spać. Ogromne znaczenie ma dobór materaca, na którym śpimy zimą. W najchłodniejsze dni doskonale sprawdzają się nowoczesne, piankowe materace, wykonane z co najmniej dwóch warstw pianki wysokoelastycznej, naciętej w zróżnicowany sposób, w strategicznych punktach, odpowiadających miejscom nacisku Twojego ciała na powierzchnię materaca. Wysokiej klasy materace Fit 4 Sleep marki Hilding Anders poza doskonałej jakości, nowoczesnymi piankami posiadają pokrowiec, doskonale sprawdzający się zimą. Dzięki temu produktowi zyskasz komfort termiczny, związany z utrzymaniem ciepła. Produkt odpowiedni jest również na najcieplejsze, letnie dni, zapewniając doskonałą oddychalność, absorbcję wilgoci oraz efekt chłodzenia (po odwróceniu). Zadbaj o świeżość bielizny pościelowej, która powinna być wymieniana często i regularnie. Zimą lubimy otulać się przyjemnymi w dotyku tkaninami, wybierz zatem pościel flanelową lub polarową, a odczujesz wyjątkowy komfort wypoczynku. 

Co jest ważne dla komfortowego, zdrowego snu zimą?

Temperatura powietrza jest niezwykle istotna dla komfortowego snu. Oprócz niej zwróć uwagę na poziom nawilżenia powietrza w sypialni. Zbyt suche powietrze nie sprzyja zdrowemu wypoczynkowi. Sen będzie spokojny, jeśli nie będziesz odczuwał/a suchości w gardle. Nawilżacze powietrza, dopasowane do kubatury sypialni sprawdzą się zimą znakomicie zwłaszcza wtedy, gdy posiadasz na ścianach tradycyjne grzejniki. Wybierz też odpowiednią szerokość łóżka, zapewniając sobie komfortowy wypoczynek. Dzięki temu, odpowiednio dobrany materac, nawet w przypadku par o znacznej różnicy wagowej będzie mógł wykazać się właściwościami. Dla pary osób dorosłych zdecydowanie sprawdzi się materac o szerokości 160, 180 lub 200 cm, zależnie od wielkości Twojej sypialni. Jeśli chcesz zapewnić komfort snu nastolatkowi, wybierz materac do łóżka o szerokości 120 cm (https://sleepinghouse.pl/135-materace-120×200). Pamiętaj o doborze tekstyliów, powstałych z naturalnych surowców oraz regularnym sprzątaniu pomieszczenia. W nieładzie spokojny sen rzadko jest niezakłócony. 

Sypialnia zimą – co jest ważne oprócz odpowiedniej temperatury?

Zima i jesień są okresem zwiększonego zapotrzebowania na wypoczynek, chęć spędzania długich wieczorów w otoczeniu przyjemnych w dotyku tekstyliów. Zaaranżuj swoją sypialnię, stosując we wnętrzu miękkie koce, poduszki, welwetowe zasłony, a także stylowe dodatki, wpływające na przytulny nastrój we wnętrzu. Ogromne znaczenie ma dodatkowe oświetlenie. Wybierz eleganckie, a jednocześnie uniwersalne lampki nocne z tekstylnymi abażurami. Miękki welur sprawdzi się doskonale. Otaczaj się modnymi, efektownymi tekstyliami, a klimat zdrowego, spokojnego snu zagości w Twojej głowie już wtedy, gdy zechcesz poczytać książkę przed zaśnięciem. Zadbaj o izolację okien, aby minimalizować zużycie energii. W tym względzie doskonale sprawdzą się termo rolety lub zasłony, które zapobiegną utracie ciepła przez szyby okienne. Kolory w sypialni zimą też mają znaczenie. W aranżacji na najchłodniejsze dni zastosuj granat, ciemną zieleń, fiolet, szarość i beż. 

sypialnia-zima-co-jest-wazne-oprocz-odpowiedniej-temperatury.jpg

Materiał sponsorowany, przygotowany przez partnera serwisu.